top of page
  • Romana Nemcová

Ďalšia Slovenka v Bruseli

Mladá Slovenka Katka Ch. sa rozhodla vyskúšať život v Bruseli. Z pracovných dôvodov neuverejníme jej celé meno. Ako sa jej to podarilo? Darí sa jej tam? To všetko sa dozviete v dnešnom článku.

Ako si sa dostala k práci v Bruseli?

Našli si ma cez Linkedln - táto práca si teda našla mňa, nie ja ju.

Čomu konkrétne sa v Bruseli venuješ?

Pracujem tu ako Communication Officer pre Europe Direct Contact Center of the European Commission. Odpovedáme na otázky občanov v 24 jazykoch európskej únie (mailami a telefonicky), ja pracujem so slovenčinou a francúzštinou, v prípade potreby s angličtinou a češtinou. Oboznamuje občanov s ich právami a možnosťami sme všeobecné informačné centrum Európskej komisie.

Kde si študovala?

Študovala som primárne v Brne, Mastra mám z Brna aj z Francúzska (Masarykova univerzita + Université de Rennes 1) - robila som si francúzsko-český dvojitý diplom. Študovala som teda v Čechách a vo Francúzsku, no jeden semester som študovala aj tuto v Bruseli, jeden v Luxemburgu a jeden v kanadskom meste Victoria.

Mala si možnosť študovať na viacerých univerzitách, ktorú univerzitu hodnotíš najpozitívnejšie?

Veľmi ťažká otázka nedokážem na ňu jednoznačne odpovedať. V Kanade bola kvalita veľmi vysoko a systém iný ako v Európe, v Luxembursku prebiehala výuka v 3 jazykoch, aj ja sama som mala kurz na pol vo francúzštine, na pol v angličtine...Masarykova univerzita je však mojou srdcovkou, neskutočne podporuje svojich študentov, poskytuje im more možnosti a len vďaka nej som mala možnosť študovať na toľkých univerzitách naraz. Veľmi kvalitná vysoká škola, v mojej aktuálnej práci sme traja, ktorí sme s Masarykovou univerzitou mali niečo dočinenia.

Počas štúdia si sa zúčastnila Erasmu v akých krajinách?

Počas štúdia som bola na Erasme v Luxembursku, vo Francúzsku, v Belgicku a na výmennom pobyte (nie Erasme) v Kanade.

Ako hodnotíš svoje pôsobenie v projektoch Erasmus?

Erasmus mi dal toho veľmi veľa, ľudí, miesta, spomienky, otvoril mi mnohé dvere a obzory. Bez tohto programu by som dnes nebola tam, kde som.

Aké sú najväčšie rozdiely medzi životom v Bruseli a na Slovensku?

Multi-kultúrne a multi-jazyčné obyvateľstvo - denne tu v práci (aj mimo nej) využívam minimálne 3 európske jazyky, po práci sa chodím učiť štvrtý. Žijem v európskej štvrti - v blízkosti inštitúcií a tu si ľudia žijú v svojej "euro bubline" nekonečné rozhovory o politike, ktorú u nás doma rieši len málo kto a ak aj niekto áno, informácie ľudia čerpajú z menšieho množstva zdrojov a často sa nechajú zviesť populizmom. Necítim sa tu ako cudzinec, pretože málo kto je tu miestny. Ľudia tu veľmi rýchlo príjmu nových ľudí, nemajú predsudky a integrácia teda nie je náročná. Na druhej strane mi tu vadí nepriaznivé počasie, neustále škriepky medzi valónmi a flámami, ktoré zapríčiňujú neefektívne riadenie krajiny ako takej.

Aké máš plány do budúcna?

Keďže teraz pracujem pre Európsku komisiu len ako externistka (projekt je riadený súkromnými firmami, ktoré vyhrali tender Európskej komisie a mňa teda zamestnáva jedna z týchto súkromných firiem pre potreby Európskej Komisie) , v budúcnosti chcem pre európske inštitúcie pracovať priamo. Mojím cieľom je venovať sa zlepšeniu infraštruktúry miest a dostupnosti európskych miest pre ľudí so zníženou mobilitou (a nielen pre nich).

Ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa úspechov pri tvojej práci!

Recent Posts

See All
bottom of page