top of page
  • Štefánia Puzderová

Váhaš? Neváhaj!

Štefánia sa zúčastnila projektu ''Youth work with a Difference'' na Malte a už sa nebojí rozprávať pred celým publikom ľudí. Ako to, vám povie v novom blogu.

Nikdy nepríde lepší čas na to rozvíjať sa ako dnes. Ja som mala hlavu plnú otázok kým som na Maltu prišla, no neľutujem ani jedinú sekundu, ktorú som mala možnosť na tomto projekte stráviť. ''Youth work with a Difference'' bol projekt zameraný na použitie divadelného umenia pri práci s mládežou.

Diskutovali sme o mladých ľuďoch, o rôznych formách divadla, a o rôznych svetových problémoch. Pripravovali sme workshopy a spoločne prekonávali aj obavy z prezentovania a príhovorov. Diskusie, ktoré vás nútia hľadať zmysel vo všetkom čo robíte a dodajú vám chuť pomáhať tým, ktorí to naozaj potrebujú a tým meniť našu spoločnosť. Toľko motivácie a inšpirácie je niekedy nemožné načerpať v rámci našich bežných stereotypných, pracovných a študijných životoch. Motivácia učiť sa a prekonávať každú prekážku bola súčasťou tohto projektu.


Tento projekt mi do života priniesol zážitky, ktoré sú neopakovateľné a spomienky, na ktoré nikdy nezabudnem. Vďaka tomuto projektu sa nebojím rozprávať pred celým publikom ľudí a teším sa na ďalšie možnosti realizácie. Odnášam si nádherné cestovateľské dobrodružstvo. Malta je čarovný ostrov, ktorý v svojich úzkych uličkách skrýva históriu a romantiku, ktorú človek dnes len tak ľahko nenájde. Novonadobudnuté priateľstvá boli nádhernou súčasťou tohto projektu. Stretla som množstvo


inšpiratívnych mladých ľudí, ktorí chcú meniť svet, ktorí vidia zmysel v práci s mládežou, a ktorí sa chcú rozvíjať a pracovať na sebe každý deň. Niektorí svojou prácou naozaj menia okolností, postoje a hodnoty iných ľudí. Medzinárodné priateľstva majú nádherný rozmer, sú oveľa intenzívnejšie, pretože v kútiku duše viete, že týchto priateľov dlhšie neuvidíte, a tak dáte všetci zo seba viac. Na oťukávanie nie je čas. A motivácia vidieť týchto priateľov s pozitívnym mind-setom opäť, vás bude hnať do ďalších projektov a výsledkov.

Som veľmi vďačná za možnosť zúčastniť sa na tomto projekte, objaviť kúsok Malty a nechať tam kúsok seba a pozitívnej energie.

Recent Posts

See All
bottom of page