top of page
  • Zuzana Marcinekova

Rozhodovanie, cesta na Mallorcu a prvé dojmy

Zuzka je dobrovoľníčka, ktorá sa rozhodla po strednej radšej vycestovať a svojej budúcnosti dať ešte nejaký čas. Ako sa má na Malorke a čo tam robí, nám prináša v svojom blogu.

Ako som sa to teda ocitla na Mallorce? Rada vám to trošku priblížim.


V máji som zmaturovala. Po strednej som chcela ísť na vysokú, no nevedela som kam smeruje moja cesta, nemala som jasno v tom, čo ma baví a čo by som chcela robiť po zvyšok svojho života. Rozhodla som sa, že si dám pauzu a poriadne si to premyslím. Ďalší krok bol vybrať si zmysluplné vyplnenie môjho času. Nechcela som sedieť doma a ani niekde pracovať “len pre peniaze”. Tak som začala hľadať rôzne možnostiach.


Pridala som sa na Facebooku do skupiny Youth projects Slovakia a zrazu som tých možností mala pred sebou niekoľko. Už predtým som počula o dobrovoľníctve v krajinách európskej únie, no veľa som o tom nevedela. Keď som sa dozvedela čo je European Solidarity Corps (ECS), tak bolo rozhodnuté.

Vyštudovala som na španielske bilingválne gymnázium, a preto ma najviac lákalo dobrovoľníctvo v Španielsku. Našla som prvý projekt, ktorý sa mi pozdával, ale niečo mi hovorilo, že mám hľadať ďalej. Následne som natrafila na príspevok od EduEra, ktorý obsahoval informácie o ECS na Mallorce. Veľmi sa mi to všetko zapáčilo, lokalita, náplň práce. Veď predsa žiť rok na ostrove? To je sen! Príspevok však už bol na Facebooku dlhšie, obávala som sa, že moje šance nie sú veľké.Prihlášku som vyplnila a čakala.

O dva-tri týždne na to sa mi ozvala Petra, prezidentka EduEra a dohodli sme interview. Počas nášho skypu som sa dpzvedela všetky dôležité informácie a pýtala som sa na veci, ktoré ma zaujímali. Keď som sa dozvedela, že ma vybrali bola som neskutočne šťastná. Kúpila som letenku a 14. septembra som odlietala.

Na Mallorce bývam v byte s ďalšou dobrovoľníčkou z Rumunska. Každý deň chodíme pomáhať do škôl, pracujeme s deťmi od 4 do 12 rokov. Niekoľkokrát do mesiaca pomáhame na rôznych kreatívnych workshopoch pre deti. Deti sú skvelé, čas s nimi uteká ako voda a pomáhajú mi rýchlo sa zdokonaľovať v španielčine. Taktiež pomáhame v kancelárii s organizačnými vecami. V organizácii sú veľmi zhovievaví a ochotní pomôcť. Je tu naozaj krásne. Leto trvalo až do konca októbra.

Na Mallorce sa hovorí aj po katalánsky, a tak mám raz do týždňa trojhodinovú lekciu katalánštiny. Je dosť odlišná od španielčiny a už teraz sa mi to začína miešať. Do mojich španielsko - anglicko - katalánskych viet niekedy zamiešam aj slovenské slovo a prekvapím tým všetkých naokolo vrátane samej seba, ale stojí to za to!

Recent Posts

See All
bottom of page