top of page
  • Petra Papierníková

Denník EVSkára 2

Filip je člen EduEra, ktorý sa rozhodol pre krátkodobé dobrovoľníctvo vďaka programu Zbor Solidarity. Chceš vedieť ako sa mu darí? Prečítaj si jeho denník.

Ako sa máte? Darí sa Vám?

Už to budú skoro tri týždne čo som v Turecku. Konkrétne v meste Gaziantep, 50 kilometrov od sýrskych hraníc. Je to veľmi zaujímavé , veľké a bezpečné mesto. Zo začiatku som mal strach. Strach z neznámeho. A strach zo sýrskej vojny. Lenže po takmer troch týždňoch si uvedomujem ako ďaleko som bol od pravdy. Gaziantep je veľmi veľmi bezpečné mesto. Nik ku mne nebol zlý, drzý alebo nepríjemný. Ľudia sú tu naopak veľmi priateľskí a príjemní. A nie som tu sám. Prišiel som tu zároveň s ďalšími 12 dobrovoľníkmi z Talianska, Portugalska, Ukrajiny, Španielska a Nemecka.


Bývame v centre starého mesta vo veľmi peknom domčeku. Organizácia, v ktorej pomáhame, má na starosti aktivity ako učenie angličtiny, hodiny varenia, šitia a tancovania so sýrskymi a tureckými ženami, pomáhanie v materskej škole, hodiny konverzácie v angličtine a pomáhame aj v Červenom kríži (v Turecku je to Červený mesiac). Z aktivít, ktoré robíme, mám najradšej učenie angličtiny. Napríklad v piatok som mal mega hodinu s 7 až 10 ročnými deťmi, s ktorými sme sa hrali hry, učili sme sa dni, mesiace a časti tela po anglicky. Bolo to skvelé, deti sú mega akčné! Zároveň však učíme aj dospelých. Je to úžasné, pretože môžeme rozdávať svoje vedomosti a pomáhať iným. Ľudia si to veľmi vážia a sú veľmi vďační za všetky aktivity. Uvedomujem si aké je skvelé hovoriť cudzím jazykom a byť schopný ho učiť iných.

Na začiatku som vôbec nevedel, ako to tu funguje. No postupne som na to prichádzal. Systém je veľmi organizovaný a aktivity (najmä učenie angličtiny) sú veľmi prínosné. Po anglicky tu vie veľmi málo ľudí. Ľudia sú však veľmi ochotní pomôcť. Predstavte si, že pri príchode do Turecka na letisku mi dali cudzí ľudia turecké líry lebo zmenáreň sa na letisku nenachádza a nemal som sa ako dostať do centra!

Dva týždne však prešli ako voda a už viem trochu viac opísať charakter tohto mesta. Je veľké, chaotické a živé. Päťkrát denne počuť spev z mešity, baklava je na každom kroku, tretinu obyvateľstva tvoria sýrčania a zároveň sú tu naše známe Starbucks, Mc’Donals a H&M. Je to naozaj miesto, kde sa stretáva Európa s Áziou. Miesto, kde sa stretávajú rôzne kultúry. Aj kvôli tomu som rád, že som tu. Bonusom je naša komunita dobrovoľníkov, ktorá je skvelá, takže sa tu cítim ako doma.

Zatiaľ som veľmi spokojný a zároveň zvedavý, čo prinesú ďalšie týždne.

 

EVS - Európska dobrovoľnícka služba je možnosť, ako vycestovať do zahraničnej organizácie ako dobrovoľník od 2týždňov do 12 mesiacov. Strava, cesta tam aj späť, ubytovanie sú zabezpečené organizáciou, z financií Európskej únie. Môžete využiť aj jazykový kurz jazyka krajiny, v ktorej sa nachádzate alebo kurz anglického jazyka. Práca v organizácii sa líši od druhu organizácie - od práce s utečencami, až po prácu na farme. Je to úžasná možnosť si zlepšiť angličtinu, spoznať cudziu kultúru a pritom pomáhať!

Recent Posts

See All
bottom of page