top of page
  • Petra Papierníková

Denník EVSkára 1

Filip Klinovský je člen EduEra, ktorý sa rozhodol odísť na Európsku dobrovoľnícku službu vďaka programu Európsky Zbor Solidarity (European Solidarity Corps). Ako sa mu darí? Čo prežíva? To zistíte vďaka jeho Denníku EVSkára!

Ako som sa teda dostal do Turecka?

Poďme na to!

Tento rok som začal študovať na univerzite. Štúdium bolo veľmi ťažké, časovo náročné ale dalo sa to zvládať v prvom semestri. Nemal som naplánované žiadne zmeny alebo obraty v mojom živote a s odvahou som sa pohol do druhého semestra. Ten začal veľmi prekvapujúco. Tak prekvapujúco, že som moje štúdium opustil a rozhodol zmeniť priebeh tohto akademického roka. Napadlo mi mnoho možností ako využiť zostávajúce mesiace školského roka aj vďaka našim skvelým tipom, ktoré nájdete tu.

Ja som sa rozhodol pre EVS

=

Európsku dobrovoľnícku službu.

Asi ste už počuli, že môžete ísť pomáhať ako dobrovoľník do celej Európy a aj mimo nej. Hľadanie mojej dobrovoľníckej príležitosti nebolo také náročné ako sa to môže zdať. Najprv som si prezrel oficiálny web Zboru Solidarity, kde som našiel všetky informácie a odpovede na otázky, ktoré som mal. Zaregistroval som sa na dobrovoľnícky portál a už len scrolloval a scrolloval. Keďže ma tlačil čas, chcel som odísť čo najskôr a využiť všetky moje voľné dni naplno, prezeral som si aj Facebook skupiny, kde som našiel ponuku tureckej organizácie vycestovať ihneď a na dva mesiace.

Ozval som sa organizácii.

A oni mi odpísali.

Odvtedy sa moje dva mesiace v Turecku začali stávať realitou.

V EduEra pôsobím ako dobrovoľník, ozval som sa preto Petre, prezidentke, ktorá mi so všetkým ochotne pomohla. EduEra je akreditovaná organizácia na prijímanie, koordinovanie a vysielanie dobrovoľníkov vďaka programu Zbor Solidarity do zahraničia. Ak máte aj vy záujem vycestovať, ozvite sa jej. Určite pomôže aj vám.

Zistili sme všetky potrebné infošky, kúpil som si letenky a prišiel som do Turecka. Už som tu tretí deň a stále to nechápem. Nechápem to, akú máme veľkú moc ovplyvňovať svoju budúcnosť a ovplyvňovať aj budúcnosť iných, ktorým môžeme pomôcť. Som vďačný že tu môžem byť a vy môžete sledovať moju cestu spolu so mnou v dalších zápiskoch z Turecka, ktoré sa tu v priebehu dalších týždňov objavia.

Už som stihol učiť 4 x angličtinu,

prvýkrát jesť baklavu

a viem narátať po turecky do 10.

Pecka že to čítate a som Vám za to vďačný! Zatiaľ sa majte kráaasne!

 

EVS - Európska dobrovoľnícka služba je možnosť, ako vycestovať do zahraničnej organizácie ako dobrovoľník od 2týždňov do 12 mesiacov. Strava, cesta tam aj späť, ubytovanie sú zabezpečené organizáciou, z financií Európskej únie. Môžete využiť aj jazykový kurz jazyka krajiny, v ktorej sa nachádzate alebo kurz anglického jazyka. Práca v organizácii sa líši od druhu organizácie - od práce s utečencami, až po prácu na farme. Je to úžasná možnosť si zlepšiť angličtinu, spoznať cudziu kultúru a pritom pomáhať!

Recent Posts

See All
bottom of page