top of page
  • Dominika Vilkovičová

EduEra tím: Radka


Naša international support, Radka, má 23 rokov a pochádza z malého mesta na východe Slovenska, z Medzilaboriec. Študovala odbor prekladateľstvo a tlmočníctvo v kombinácii anglický a ruský jazyk na Prešovskej univerzite. Momentálne sa nachádza v Španielsku, kde si zlepšuje ďalší jazyk a zároveň aj stážuje.

Radka, ako si sa stala súčasťou EduEra?

Vďaka Petre. Spoznala som ju asi pred tromi rokmi na Erasmus+ mládežníckej výmene v Belgicku a odvtedy sa stále stretávame. O EduEra som vedela dlhšie, ale nespolupracovala som. Až na prvom organizovanom seminári som zhodou okolností zapojila a odvtedy som aktívnou členkou EduEra rodiny.

Čo ťa presvedčilo, že si sa rozhodla pridať do EduEra?

Zoštátnicovala som, odišla som do Grécka, kde som si našla prácu, hneď som sa aj vrátila domov lebo som nebola spokojná a mala som celé leto bez plánov pred sebou. V tom čase som sa stretla s Petrou, ktorá mi prezradila, že na konci augusta EduEra organizuje medzinárodný seminár zameraný na medzi sektorovú spoluprácu, čo ma okamžite zaujalo. Prišla som a už som neodišla.

Erasmus+ Mládežnícka výmena v Nórsku

Čo je tvojou úlohou v EduEra?

Tým, že nežijem momentálne na Slovensku, ale stážujem v Španielsku, radím sa medzi externú pomoc EduEra. Mám na starosti výber participantov, komunikáciu a pomoc, ak ju potrebujú, pre medzinárodné mládežnícke výmeny alebo tréningy. Rovnako sa zaoberám promo materiálom, marketingom. Stáž mi zaberá veľa času, je ešte veľa vecí, ktoré chcem stihnúť, musia však počkať.

Keby si bola na Slovensku, chcela by si sa venovať aj iným oblastiam EduEra?

Ťažká otázka, keďže ja chcem robiť všetko haha, ale zatiaľ ma najviac asi zaujali také tie formálnejšie veci, dokumenty, práca s ľuďmi, maily, vybavovačky, organizácia. No, vždy sa je čo učiť.

Písanie bakalárky na cestách (Kolín)

Venuješ sa nejakým projektom aj vo svojom voľnom čase?

Teraz veľa voľného času nemám, keďže v Španielsku som na full time, rozhodla som sa využiť túto šancu naplno a venujem sa aktívne španielčine, pôsobím taktiež v neziskovke, ktorá organizuje mnoho aktivít a projektov. Je to pre mňa veľmi inšpiratívne!

Fotka z Language café v Prešove, kde sa podielala na organizácii ruského stola

Ako si sa dostala do Španielska?

Končila som bakalára, na magisterské štúdium som nechcela ísť plynulo. Chcela som si urobiť pauzu, naučiť sa nový jazyk a španielčina má obrovské využitie vo svete, tak som hľadala rôzne možnosti ako sa dostať do španielsky hovoriacej krajiny. Vďaka absolventskej stáži som sa ocitla v Španielsku.

Keď sa povie EduEra, čo si predstavíš?

Tvrdú prácu, dobrú myšlienku a tím mladých ambicióznych ľudí, ktorí chcú napredovať.

Radka rada cestuje (Palestína)

Čo je pre teba v EduEra najväčšou výzvou?

Všetko je pre mňa výzvou, keďže je to nová skúsenosť. Absolvovala som veľa Erasmus+ projektov, no nikdy som nevedela čo sa ukrýva za tým povrchom - workshopmi. A toto je pre mňa výzva, objavovať nové veci a vidieť ako fungujú.

Čo by si odkázala mladým, ktorí by sa radi venovali projektom, ale ešte ich nič nenakoplo?

Občas treba vystúpiť z našej komfortnej zóny lebo nič nepríde k nám len tak. A je veľmi dôležité akými ľuďmi sa obklopujeme, lebo sa hovorí, že sme priemerom našich piatich najbližších kamarátov.

Recent Posts

See All
bottom of page