top of page
  • Dominika Vilkovičová

EduEra tím: Tibor

Tibor, ako si sa ocitol v EduEra?

V roku 2017 som bol s Petrou v projekte Mladiinfo ambasádor. Akurát som nie celkom šťastný skončil v organizácii, do ktorej som vstúpil ešte v 17tich. Hľadal som niečo nové, čo nie je ovplyvnené starými členmi. Miesto, kde sa dodržiavajú pravidlá, ľudia sú priatelia a pomáhajú si navzájom. Petra rozprávala o tom, že založila organizáciu, ktorej dala meno EduEra. Popísala mi svoju víziu, ja jej svoju a keďže sme si skvelo sadli, povedali sme si, že do toho môžeme ísť spolu.

Takže, keďže si tu od začiatku, ako vnímaš vývoj EduEra na celý ten čas?

Je to neskutočné. Za ani nie dva roky sme to neskutočne rozbehli. Začínali sme ako dvaja ľudia, ktorí jednoducho chceli robiť to, čo ich baví. Veľakrát som bol skeptický najmä kvôli tomu, že sme stále na trhu noví. Ale zároveň som to vždy bral, že len robíme to, čo máme radi. No najmä vďaka Petre je všetko tak, ako je.

Aká je tvoja náplň práce v EduEra?

Haha, myslím, že nemám stálu rolu. Väčšinou pomáham kde sa dá, radím ostatným a upozorňujem na chyby, ak sa objavia. (Ed. prezidentky: Keď sa objavia!)

Zmenila sa tvoja rola od počiatku, keď EduEra ešte nemala toľko členov?

Začiatok bol náročný. Petra bola predsedníčka, ja som sa automaticky stal podpredsedom lebo sme to tiahli spolu, vo dvojici. Reálne sme avšak robili všetko - od marketingu až po sledovanie potrieb mladých ľudí v našich komunitách.


V čom je pre teba pôsobenie v EduEra výzvou?

Moje výzvy sú dve. Čas, keďže toho mám naozaj málo a druhá výzva je tak trochu moja byrokracia, snažím sa, aby EduEra mala vždy poriadne zaevidované a spravené na 100%, pretože viem, že my raz budeme musieť odísť a príde niekto, komu sa naše zápisy budú hodiť.

Venuješ sa aj iným projektom?

Áno. Momentálne som predseda Rady mládeže Bratislavského kraja, kde vediem dva projekty a interné fungovanie. Som aj v občianskom združení Pre Stredoškolákov a tiež pomáham svojej strednej škole s Medzinárodnou cenou vojvodu z Edinburgu a pomáham Stredoškolskom parlamente Trnava.

Fíha, to je celkom dosť povinností. Ako to stíhaš?

Nestíham! :D Venujem sa najmä škole a Rade, ostatné striedam na minúty.

Čo študuješ?

Marketingovú komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda

To je celkom využiteľné aj v EduEra, nie?

Preto som si vybral ten odbor. verím, že je využiteľný úplne všade.

Keď sa povie EduEra, čo ti napadne ako prvé?

Logo, pretože to je najlepšia vec akú som kedy vytvoril a smejúca sa Petra na oravskej fare v pyžame s mokrými vlasmi na našom stretnutí s ďalšími Mladiinfo ambasádormi.

To znie ako celkom dobrá story.

Bolo to v lete pred rokom na stretnutí Mladiinfo na Orave v priestoroch V.I.A.C.ka. A bolo to aj po prvýkrát kedy sme prezentovali EduEra ako občianske združenie s misiou, víziou. Po workshopoch a večeri sme sedeli v jedálni s ostatnými účastníkmi, debatovali. Napísal som Petre nech sa zastaví, že pokecáme. A ona v domnení, že som sám s Viky Malinčákovou, prišla len v pyžame a mokrými vlasmi. Začala nám všetkým rozprávať svoje životné príbehy, ktoré sú naozaj vtipné. A taká je aj naša EduEra. Svieža, autentická, pozitívna.

Čo by si odkázal mladým ľuďom, ktorí ešte nenabrali odvahu participovať v projektoch alebo organizovať ich?

Nemá na to každý hneď zo začiatku, presne ako ja, no ak sa pridáš do dobrej organizácie, dokážeš všetko, pretože tí ľudia nebudú tvoji unudení spolužiaci v triede. Budú to aktívni študenti, ktorí chcú pomáhať svojmu okoliu a najmä tebe.

Recent Posts

See All
bottom of page