top of page
  • Marek Mišutka

MINDFUL(L)ne v Litve!

Ako som sa dostal na mládežnícku výmenu MINDFU(L)? A prečo som sa prihlásil?

Hneď od začiatku projektu a to, čo ma motivovalo sa prihlásiť na projekt bol názov a obsah mládežníckej výmeny. Nikdy som nebol súčasťou projektu Erasmus+ ani inej aktivity s podobnou tématikou a preto som si povedal, že to vyskúšam. Vyplnil som aplikačný formulár a čakal, čo sa z toho vykľuje.

O niekoľko dní som dostal e-mail, že som bol vybraný ako jeden zo šiestich účastníkov slovenského tímu. Bol som veľmi milo prekvapený a od tej chvíle aj presvedčený o správnosti môjho rozhodnutia zúčastniť sa na tomto projekte.

Ďalším dôvodom, prečo som sa prihlásil, bolo aj miesto konania, nakoľko som v Litve ešte nikdy predtým nebol a bolo zrejmé, že budem mať možnosť spoznať aj iné, nie práve turistické a zaujímavejšie oblasti tejto krajiny okrem hlavného mesta, ktorým je Vilnius. Veľmi ma potešilo aj obdobie prípravy a organizácie vzhľadom k tomu, že išlo všetko rýchlo a bez akýchkoľvek komplikácií. Zabezpečil som si teda letenky a priamym letom z Viedne som sa objavil v Rige.

"Youth Action “MINDFUL(L)” will bring together 39 participants from 6 countries and during 9 working days we will share experiences and learn from each other to live more consciously by increasing our knowledge and developing skills in mindfulness."

Po príchode na projekt som sa cítil veľmi dobre. Príjemné prostredie uprostred litovských lesov, ubytovanie v peknom hoteli a skvelí ľudia. Po začatí projektu, realizácii všetkých aktivít a workshopov som ostal milo prekvapený. Téma bola orientovaná najmä na sebapoznanie a rôzne oblasti psychológie. Medzi všetkými účastníkmi bolo aj mnoho študentov a absolventov štúdia psychológie. Okrem samotných workshopov som mal teda možnosť veľa sa o témach dozvedieť a naučiť aj od ostatných účastníkov počas prestávky na kávu alebo počas dlhých diskusií nad vynikajúcou večerou.

Ku konkrétnej téme a problematike dokonale sedelo aj tiché prostredie uprostred prírody pri jazere, kde každý účastník mal možnosť nájsť svoj pokoj a v kľude premýšľať nad všetkým, nad čím nemá pravdepodobne počas bežného života čas premýšľať.

Celkovo teda hodnotím projekt a čas strávený v Litve veľmi pozitívne, som obohatený o množstvo nových skúseností, vedomostí a informácií, ku ktorým by som sa inak zrejme nedostal a rovnako aj priateľstvá a kontakty.

Recent Posts

See All
bottom of page