top of page
  • Daniela Malatincová

Ako sa tešiť z ničoho

Každé svoje stretnutie začínam otázkou. Zväčša je to Ako sa máš? No príde aj Čo nové? Čo si robila cez víkend? A ľudia odpovedajú. Často ma zaráža, že na posledné dve otázky dostávam jasné deprimované NIČ.

Ako si mladý človek predstavuje NIČ? Ja som si to predstavil ako tmu. Až mi došlo, že to, čo si predstavujem je tma a nie nič. Neskôr som myslel na vzduchoprázdno, no to tiež nie je NIČ.

Čo potom znamená, že som celý víkend nič nerobil? Toto viacvýznamové slovo zahŕňa oddych v posteli, pozeranie seriálu, ale aj sedenie na kofole s kamarátmi.

Ako si teda užiť to naše nič?

Skús občas vypnúť. Nemyslieť na to, čo je vzdialené. Vnímaj svoje okolie. Možno zistíš, že obrazovka tvojho počítača je naozaj špinavá a bolo by dobré ju umyť. Všimneš si, že tvoj najlepší kamarát má nádherné očí a ty z neho budeš celá hotová. Alebo že sa tvoja frajerka smeje ako kobyla a budeš ju musieť vymeniť.

Snaž sa postrehy udržať v pamäti a chvíľu nič nerobiť. Užívaj si moment toho ničnerobenia. Ak ťa to robí šťastným a napĺňa ťa to, môžeš byť na seba hrdý, pretože robíš produktívne nič, ktoré je niekedy potrebné.

Druhú metódu, ako si užívať nič a tešiť sa z neho, mi odporučila psychologička z Google.

Pri tom tvojom nič – nech je to čokoľvek – vypni mozog a zatvor oči. Sústreď sa na svoje dýchanie. Ako sa ti zdvíha a klesá hruď. Cítiš ako ti kyslík vchádza do pľúc? Skús to zopakovať desaťkrát. Ak ťa začnú otravovať vlastné myšlienky, odlož ich nabok. Budeš vnímať, že sú pri tebe, no nemusíš ich riešiť.

Nič je vlastne všetko, čo zažívaš v úplne bežný deň. No aj ten je niečím výnimočný. Hľadaj v ňom momenty, ktoré ťa robia šťastným a môžeš ich neskôr zopakovať.


Recent Posts

See All
bottom of page