top of page
  • Daniela Malatincová

Ako motivovať seba a potom ostatných

Motivovať tých okolo nás je občas jednoduchšie ako motivovať seba samého. Stalo sa ti niekedy, že si nevedel ako pokračovať, pretože sa ti nechcelo, no ostatných išlo pretrhnúť od dobrej nálady a chuti do práce? Je dosť možné, že za to môžeš ty. Dokázal si ich namotivovať viac ako samého seba. Ponúkam ti zopár rád, ktoré som začal robiť, aby som sa cítil lepšie.



Rob, čo ťa baví

Túto radu som získal na prednáške od Mariána Jelínka, jedného z najlepších motivačných rečníkov v Európe. Keď som si to potom premenil do svojho života, znamená to, že by si mal robiť to, čo ťa naozaj napĺňa a dokážeš to robiť stále. Moja rada je trochu iná. Áno, rob, čo ťa baví, no nezabúdaj na radosť, ktorú pociťuješ. Mnohokrát sa mi stalo, že ma práca prestala baviť a začal som vyhorievať iba kvôli tomu, že som zabudol ako ma to napĺňa.

Buď sebec

Je pekné motivovať ostatných, no nemôžeš to robiť, ak nie si motivovaný ty. Začni od seba a na chvíľu zabudni na ostatných. Uprednostni sa na malý moment, kým si uvedomíš, že to, čo robíš je skvelé a nerobí to každý.

Si jeden z mála

Koľko ľudí na svete vykonáva tú istú činnosť ako ty? Myslím, že len zopár. Ak ju robíš dobre, Môžeš si povedať, že si jeden z najlepších! Alebo môžeš začať postupne. Si najlepší vo svojom meste? Čo musíš spraviť, aby si bol? Na Slovensku je veľmi málo ľudí, ktorí zažili to, čo ty, a preto z toho vyťaž to najlepšie. Keď si povieš som jeden z mála, dokážeš sebe aj ostatným, že si výnimočný.

Daj si reálne ciele

Veľa ľudí odsudzuje túto "modernú metódu" a myslia si, že to nepotrebujú. No keď sa nad tým zamyslíš, ciele si dávame stále. Každý si robí nejaké plány, či už na deň, týždeň alebo rok. Cieľ je výsledok tvojho plánu. Je dôležité si stanoviť dobrý cieľ, ktorý ideš plniť. Ak občas zlyháš, netreba plakať nad rozliatym mliekom, radšej zisti, čo sa pokazilo a cieľ uprav.

Povinná dovolenka

Každý niekedy potrebuje vypnúť. Človek nie je stroj a potrebuje si oddýchnuť. Pokojne si daj voľno, ak cítiš, že strácaš chuť do práce a mysli na iné veci. Psychológovia z Google odporúčajú raz za deň na 5 minút prerušiť prácu a sústrediť sa len na svoje dýchanie, pričom nemyslíš na nič iné.

Nikto ti nemôže hovoriť, ako sa máš motivovať. Toto boli moje rady, ak poznáš niečo ďalšie, napíš nám to dole do komentára.


Recent Posts

See All
bottom of page